Tuesday 10 December 2013

Google Page Rank Blog Nash Fesyen

Apabila membaca entri berkaitan dengan Google Page Rank (PR) dan kesannya kepada blog di blog www.hasrulhassan.com, saya tergerak hati untuk check pula berapa Google Page Rank (PR) untuk blog saya. Hasilnya adalah seperti berikut.


Blog saya baru berusia lebih kurang dalam 5½ bulan. Entri saya yang pertama adalah pada 29 Julai 2013 dan alhamdulillah dengan PR 2 dari skala 1-10 merupakan suatu yang baik untuk blog ini.

Ini merupakan satu pengiktirafan daripada google kepada blog ini yang hanya memfokus kepada dunia jahitan, fesyen tudung dan selendang ini yang tentunya trafik ke blog ini tidak tinggi dan menyeluruh seperti blog yang lain yang lebih umum kandungannya.

Kenapa Google Page Rank ini penting dan apa kesannya kepada blog? Inilah yang saya belajar dari entri yang dipostkan oleh Hasrul Hassan di www.hasrulhassan.com. iaitu,

Nilai PR yang bagus menunjukkan bahawa.

  • Blog mempunyai entri-entri berkualiti dan sentiasa dikemas kini
  • Blog secara keseluruhan kurang entri copy-paste.
  • Kandungan blog tidak cedok sumber di sana-sini.
  • Blog mempunyai corak persembahan yang unik dan tersendiri.
Apakah blog saya mempunyai ciri-ciri seperti senarai di atas?  Saya harap begitulah.


Apakah kesan PR kepada blog

  • Blog yang punyai PR yang baik akan membolehkan ia diberikan laluan mudah atau diberi autoriti untuk disenaraikan di enjin carian
  • Blog yang mempunyai blog PR tinggi dianggap mempunyai kredibiliti dan dihormati.

Perlu diketahui jug blog dengan PR yang tinggi tidak semestinya mempunyai ranking trafik yang tinggi.

Bagi saya dapat disenaraikan dalam Page Rank Google sudah cukup baik walaupun dengan PR2. Ia merupakan satu permulaan yang baik kepada saya.

Beberapa servis yang saya jalankan juga sentiasa berada dalam page google dan banyak juga pada page pertama.

Goole sahaja dengan keyword jahit tepi, jahit tepi halus, jahit tepi tudung, jahit tepi selendang, jahit coverstitch, kelas jahit tudung, kelas menjahit tudung, jahit tudung 3 layer, jahit shawl half moon, jahit tudung berdagu dan banyak lagi keyword yang lain, blog saya sentiasa tersenarai di page goole.

Alhamdulillah mungkin rezeki saya pada kali ini. Di masa hadapan belum tentu lagi.

Saya juga berharap blog saya bukan sahaja untuk keuntungan saya tetapi juga dapat membantu yang lain menambah pendapatan sama ada melalui online atau pun offline.

No comments:

Post Utama

Kedai Online Nash Fesyen

Post Paling Popular

HAKCIPTA TERPELIHARA NASH FESYEN 2018