Sunday 6 October 2013

Kedai Online Menjual Tudung, Shawl & Pakaian Wanita.

Cita-cita ku untuk memiliki kedai online untuk menjual pakaian wanita,tudung, shawl dan aksesori wanita akhirnya tercapai. Kedai Online Nash Fesyen sudah siap dan sudah boleh beroperasi. Sudah sampai masanya aku perlu mengembangkan bisnes aku ini.

Kedai Online Nash Fesyen boleh dilayari melalui alamat www.nashfesyen.com. Insya Allah aku akan menambah lebih banyak produk dalam Kedai Online Nash Fesyen jika ada lebih modal nanti. Walaupun aku perlu mengurus kedai online aku sendiri, kerjaya aku sebagai tukang jahit yang menjadi hobi dan darah dagingku tidak akan ku tinggalkan. Banyak perkara lagi yang perlu aku belajar dalam selok belok perniagaan online. Doalah semoga aku berjaya.

Berikut adalah maklumat berkaitan Kedai Online Nash Fesyen.

SISTEM E-COMMERCE:
Aku menggunakan Sistem Zencart ver 1.5.1 untuk menyediakan kedai online ini. Zencart adalah open source e-commerce yang boleh digunakan secara percuma. Boleh download di laman web Zencart.

BAHASA:
Sistem Zencart sudah diterjemah ke Bahasa Melayu untuk kedai online ini. Ini untuk memudahkan pengunjung memahami  bagaimana cara membeli dan membuat bayaran. Bahasa Inggeris juga akan disediakan. Insya Allah.

KAEDAH PEMBAYARAN:
Kaedah pembayaran menggunakan MAYBANK (secara manual) dan PAYPAL di mana kedua-duanya sudah diintegrasi dalam kedai online ini. Pembeli boleh membayar mengguna Maybank atau melalui Paypal jika ingin menggunakan kad kredit. Setakat ini aku hanya ada akaun Maybank.

KAEDAH PENGHANTARAN:
Kedah penghantaran adalah menggunakan POS LAJU. Kaedah penghantaran mengguna pos laju juga sudah diintergrasi dalam kedai online ini. Kaedah penghantaran secara FLAT RATE ke Semenanjung Malaysia, Sabah/Sarawak dan juga Singapura/Brunai dan penghantaran berdasarkan berat produk melalui POS LAJU juga sudah diintegrasi dalam sistem ini. Setakat ini penghantaran hanya menggunakan bayaran FLAT RATE. Aku 'disable' dahulu penghantaran mengikut berat produk.

Kedai Online Nash Fesyen boleh dilayari melalui Komputer Desktop, Laptop, Tablet, Telefon Mudah Alih dan Sistem Android. Boleh dilayari menggunakan Internet Explorer, Mozilla Fire Fox dan Google Chrome.


BERAPA KOS UNTUK MENYIAPKAN KEDAI ONLINE NASH FESYEN?

Kos Domain: RM8.45 setahun. Domain dibeli melalui GoDaddy.com (Domain ini macam alamat kedai).

Kos Hosting: RM240.00 setahun. Hosting dibeli melalui Exabytes (klik di sini). (Hosting ini macam tapak untuk dirikan kedai).

Kos Pemasangan: Percuma (Suami yang tolong pasangkan)

Kos Keseluruhan: RM248.45 setahun (Sebulan hanya RM21.00)

Cukup murah berbanding kalau nak sewa kedai kat Bandar Baru Bangi ini. Kalau kat Bandar Baru Bangi sekurang-kurangnya sewa kedai RM3,000.00 - RM6,000.00 sebulan. Mungkin lebih lagi.

Boleh dilayari dengan komputer desktop

Dilayari dengan tablet

Dilayari dengan telefon mudah alih

Nash Fesyen adalah Syarikat berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nama Nash Fesyen Enterperise, No. Pendaftaran 002264612-T.

Membelilah Di Kedai Online Nash Fesyen Dengan Yakin. Layarilah  www.nashfesyen.com.

No comments:

Post Utama

Kedai Online Nash Fesyen

Post Paling Popular

HAKCIPTA TERPELIHARA NASH FESYEN 2018